dilluns, 4 d’abril del 2011

GERONIMO STILTON

Tot va començar al meu llit quan de sobte sona el despertador a les vuit en punt.Era el 21 de juny havia de anar a l'oficina a treballar.Quan vaig arribar a l'oficina vaig veure un pilo de gent que mesparaven per dirme moltes coses:

-Gerenimo, s'ha espatllat l'aire condicionat.

-Gerenimo, s'ha inundat el soterrani.

-Gerenimo, s'ha acabat el café.

-Gerenimo, els ordinadors s'han penjat.

-Gerenimo un periodista et vol entrevistar.

-Gerenimo has de firnar 350 contractes...

Quan vaig arribar a casa els llums no nfuncionaven i vaig anar a mirar a les golfes que des de fa temps no pujava per buscar les espelmes que tenia guardades.

Per el cami vaig trepitxar el rasclet de la meva avia i em va anar el morro.

Al terra no vaig veure el pati del meu cosi i vaig anart directe el retrat del meu avanpasat...Quan perfi vaig arribar a dalt es van obrir les llums i mi vaig fixar amb una misteriosa capseta de música.La capseta brillava amb els florescents i a dins al costat i a sota de la capseta de música i havia pedres precioses: un robí, un topazi, un quars citri, una maragda, un safir i una ametistsa.La punta de la capseta era diamant.Vaig alsar la tapa : la capseta era folrada de vellut rosa.Es va escampar un perfum delicat per tota la sala.Dins la capseta hi vaig trobar una minúscula clau d'or.Jo vaig pensar perquè devia servir.També hi vaig trobar un minúscul pergamí rosa estava escrit en un estrany alfabet.Després vaig sentir un fregadís vaig alçar els ulls hi vaig veure una pols d'or.Vaig agafar una motxilla i les coses necessàries.Pujo el primer esglaó, el segon, el tercer...Quan vaig ser a dalt i vaig veure una petita porta d'or i escrit d'or petit t'has de tornar,si a qui dins vols entrar.La vaig empènyer però no la vaig obrir:Estava tancada!.Em vaig fixar en un pany petitisim i vaig agafar la clau d'or i la vaig obrir, em vaig ajupir i hi vaig entrar.A dins hi havia un gripau i em va dir: bon noble cavaller.Jo el vaig segir i em va ensenyar una estranya pedra de color rosa vam entrar tots dos.Era el primer regne.ERA EL REGNE DE LES BRUIXES.Mentre estava travessant la porta del robí vaig sentir una nota musical DO,em vaig treure la capseta de música vaig aixecar la tapa i el robí es va desenganxar, sota el robí hi havia una planteta misteriosa.Per un passadís secret vam anar a parar a la sala de reunions secreta de las bruixes.La bruixa que manava ens va veure i ens va dir: heu escoltat us destruiré a la sopa.Quan estava a punt de llençar nos a la sopa li vaig ensenyar la planteta misteriosa.La bruixa corrents els hi va dir: es una mandràgora la nesesito per els meus poders màgics.Us deixaré passar a l'altre regne si em doneu la planta.Gerenimo li va donar i van travessar l'altre regne.Quan vam travessar EL REGNE DE LES SIRENES el topazi es va desenganxar i hi vaig veure una pinteta d'or adornada amb topazis.Vaig sentir ressonar la nota musical RE.La reina de les sirenes es volia casar amb Geronimo stilton i ell deia que no pero la reina si.La pinteta li va donar a la reina de les sirenes i aixi podien travessar al REGNE DELS DRACS.Quan vam travessar el regne dels dracs el quars citri es va desenganxar i a l'hora vam sentir la nota musical MI. De sota i va sortir una dent d'or.El rei dels dels dracs ens volia menjar barrejat amb una sopa i perquè no ens menges li vam donar la dent d'or.I el
drac quan va veure la dent de seguida se la va posar perquè li faltava una.Ens va deixar travessar el REGNE DELS FOLLETS.Vam travessar la maragda i vaig sentir la nota musical FA la maragda es va alsar i vaig trobar una corda daurada fina com un cabell.Els follets parlaven el revés i ho feien tot el contrari.Quan els i vaig dir que parlaven el revés van parlar el llenguatge normal.La corda durada servia per fer de corda de un violí i nosaltres li preguntàvem volem anar al REGNE DELS GNOMSi ens va dir que no.I quan li vam preguntar que ens volíem quedar al seu regne ens va ensenyar la porta de safir.Vam entrar i la nota musical SOL va ressonar.El safir es va desenganxar i vaig veure dos anells miniatura.Els anells servien de record i els gnoms els van acompanyar fins a la pedra de Ametista en Geronimo i el gripau van travessar la porta i van anar a parar al REGNE DELS GEGANTS. La capseta de música va deixar anar una aguda i fina nota LA.Sota la pedra i havia un pergamí amb dibuixos fantàstics,era el nom del gegant.El regne dels gegants era tot nevat i glaçat,Nomes hi quedava un gegant.Va caure una allaut i just en aquell moment vam travessar la porta de diamant.Vam anar a parar al REGNE DE LES FADES.Quan vaig treure la capseta de música vaig sentir la nota SI i el diamant es va il·luminar am la llum del sol i al terra per art de màgia va créixer una rosa amb mil petels.Al cap d'una estona ja veiem el castell de cristall i vam sentir els trols que no tenien cap regne.De sobte vaig sentir una mosiqueta fina com la neu em vaig adormir i vaig anar a parar a les golfes on vaig trobar la capseta de música però no hi havia cap pedra ni la clau d'or ni el pergamí rosa ni tampoc feia l'olor de perfum de rosa.Total que va ser un misteri.

Oriol G 6C

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada